Правоохоронці попереджають законослухняних громадян бути обачними. Шахраї використовують телефон як засіб шахрайства.
Шахраї вдосконалюють схему обману, вигадуючи правдоподібні життєві випадки, вигадані історії, у які щиросердечно вірять громадяни. Телефонні шахраї розповідають по телефону громадянам трагічні життєві ситуації у яких необхідно дуже швидко прийняти рішення.
Спосіб змусити людину реагувати, діяти, хвилюватися, спонукати жертву до швидких дій та необдуманих вчинків. Телефонний шахрай повідомляє по телефону вигадану прикру подію своїй жертві про її найближчих родичів, які знаходяться важкому становищі.
Шахраї видають себе за правоохоронців, телефонують родичам «затриманого» нібито в міліції і повідомляють про те, що їхнього найближчого родича затримано за скоєння тяжкого злочину і загрозу отримання тривалого терміну ув’язнення. Далі шахраї під виглядом правоохоронців пропонують позитивно вирішити питання за певну фінансову винагороду. Збільшилась кількість вчинених шахрайств, а способи їх вчинення стають все більш витонченими та підступними. Шахраї видають себе за дітей, онуків розповідають «легенди», що потрапили в ДТП і для позитивного вирішення питання необхідно перерахувати гроші на вказаний банківський рахунок.
Поширеними є випадки телефонного шахрайства за допомогою послуг «Приват-банку». Шахраї представляються працівниками «Приват-банку» пропонують свої послуги, для отримання так званих «послуг» пропонують здійснити в банкоматі декілька операцій. Після здійснення вказаних операцій громадяни виявляють відсутність грошей на рахунках карток.
Шахраї розміщують неправдиву інформацію в мережі Інтернет щодо проведення аукціону конкурсного розпродажу товарів: комп’ютерної, побутової техніки, одягу, взуття. Учасники електронного аукціону здійснюють переказ коштів по реквізитах пластикової картки з надією в подальшому отримати придбану річ. Після перерахування коштів «шахрай-організатора аукціону» знищує телефонні зв’язки та зникає.
Шахраї телефонують за номерами телефонів вказаними в оголошеннях, представляючись потенційними покупцями, продавцями. Дуже часто шахраї видають себе за представників фірми – наприклад, салону з прокату весільних суконь чи магазину товарів для дітей. Далі зловмисник просить надати дані карти для перекладу оплати за товар, часто уточнюючи вид картки, навіть залишок на рахунку.
Зловмисник повідомляє, що перерахує гроші, або доставить товар, але для їх отримання потрібно підійти до банкомату Ощадбанку або ПриватБанку і виконати наступні дії. Шахрай диктує номер своєї картки під виглядом номера грошового переказу і просить ввести суму, яка нібито повинна надійти на рахунок продавця. Після підтвердження транзакції гроші опиняються на рахунку шахрая. Спілкування з такими горе-покупцями відбувається в поспіху, вони кваплять, просять швидше бігти до банкомату і натискати на потрібні кнопки, інакше «гроші не пройдуть», використовують інші методи психологічного тиску.
Бути пильними, обережними, та стережіться, якщо сумніваєтеся – завжди краще звернутися в правоохоронні органи.
Прикріплення: |