Мобільний зв'язок - це зручно, це престижно, це, врешті-решт, вигідно. Проте, з популяризацією мобільних телефонів, зріс і ризик стати жертвою аферистів. Способів обману, пов'язаних з використанням мобільного, дуже багато, шахраї вельми винахідливі.
Для того, щоб допомогти вам уберегтися від цього виду шахрайства і зберегти ваші гроші, розглянемо ті способи обману, які отримали найбільшу популярність.
Спосіб перший: вам дзвонять. Нібито служба технічної підтримки оператора (або ведучий популярної передачі, лотереї), які повідомляють, що вам необхідно переслати код поповнення скетч – карти на певну суму, наприклад для сплати штрафу за заміну тарифного плану без повідомлення оператора (прострочений платіж за участь у вибірковому турі фіналу розіграшу і так далі). Звичайно ж, ніякої лотереї немає, а ви зовсім не зобов'язані повідомляти оператора про заміну тарифного плану (тільки якщо у вашому договорі не вказане зворотнє ). У результаті - ви поповнюєте шахраям рахунок.
Спосіб другий: вам пишуть SMS. Зазвичай в повідомленні шахраї вам повідомляють приблизно те ж саме, що і при розмові. Також вони можуть прислати посилання з «підтвердженням» вашого виграшу.
Спосіб третій: вам повідомляють по SMS деякий короткий номер, по якому зручно викликати таксі або замовляти рингтон на телефон, що теж примушує багатьох розлучатися з грошима (особливо підлітків і літніх людей). При дзвінку на такий номер оператори сервісу спеціально тягнуть час, уточнюють якісь нюанси, «займаються пошуком по базі» і так далі. Крім того, в ціні, вказаній за оплату цієї послуги (якщо вона взагалі вказана) часто не враховується ПДВ. Сюди ж можна віднести і вартість SMS-запиту, який ви відішлете для замовлення контенту, а вона зазвичай у декілька разів перевищує стандартну вартість повідомлення.
Це найбільш поширені варіанти шахрайства електронного. Тепер розглянемо способи шахрайства фізичного.
Спосіб четвертий: вам продають. Усім відомо, що купівля телефону з рук - дуже ризикований спосіб економії грошей. Проте салони мобільної техніки теж грішать продажами зовсім не того товару, що вам обіцяють. Навіть сьогодні можна зустріти продаж б/в телефонів під видом і за ціною нових. Адже ніякий телефон не застрахований від ушкоджень під час транспортування. На жаль ви дізнаєтеся про це, лише коли апарат перестане функціонувати.
Спосіб п'ятий: вам ремонтують. Навіть звернення в гарантійну майстерню, де ваш телефон має бути відремонтований безкоштовно за умовами гарантії, даної виробником, не застрахує вас від обману. Вам можуть встановити, наприклад, б/у запчастини. Можуть позбавити якого – небудь елементу комплектації, який ви забули вказати в приймальному листі. Вимагайте, щоб апарат перевірили при вас на наявність вологи і ушкоджень від ударів, адже, через тиждень ви не зможете довести, що несправність виникла не з вашої вини. Це є найпоширеніші причини відмови від гарантійного обслуговування в недобросовісних майстернях, а платний ремонт обійдеться вам недешево.
Крім того, може виявитися, що "немає в наявності" необхідних запчастин, які вам запропонують дістати за окрему платню. Якщо ви відмовитеся, то вам можуть пригрозити, що телефон їх чекатиме ще дуже довго. Уважно читайте договір про ремонт, якщо в ньому не вказано, скільки днів "за домовленістю" складатиме ремонт, то Закон про захист прав споживачів на вашому боці. Згідно з ним, ремонт не може тривати більше ніж місяць, навіть за відсутності необхідних запчастин, плюс час на пересилку. Повідомите про це продавця, цілком ймовірно, бракуючі деталі відразу знайдуться.
Зрозуміло, неможливо убезпечити себе від усіх видів шахрайства з мобільними телефонами, проте понизити рівень ризику, зберегти, таким чином, свої гроші - цілком реально. Попереджений - отже озброєний!
Прикріплення: |