Віньковецьке відділення поліції

Головного Управління Національної поліції в Хмельницькій області 

 


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Форма входу

Головна » 2015 » Березень » 12 » Шахрайство при покупках і продажах в мережі Інтернет
11:31
Шахрайство при покупках і продажах в мережі Інтернет

Використовуючи онлайн – аукціони, дошки оголошень, спеціалізовані форуми, інтернет – магазини для дистанційних покупок і продажів не забувайте про пильність! 

Чому ми ризикуємо? При традиційному способі покупки ми рідко задаємося питанням, де саме купити одяг, техніку, книги: звичайно на ринку або в будь – якому магазині. Простота прийняття рішення про місце покупки пояснюється тим, що покупець в будь – якому випадку може побачити, помацати товар і тільки потім його купити там, де ціна буде прийнятною і якість не нижче очікуваного.

Проте в Інтернеті весь наш реальний досвід вибору товарів не приносить ніякої користі – ми позбавлені можливості торкатися, перевіряти відсутність вад в об`єкті покупки. Тут на перше місце виходить шосте відчуття – інтуїція, залишаючи перші 5 почуттів не при справах.

Головним мотивом покупок вживаних товарів є його ціна, яка на 20-50 % нижче нових аналогів. При онлайн – покупках нових товарів нас приваблює економія часу в процесі вибору, легкість самої покупки та доставки замовлення.

Головний мотив продажів – це простота виставлення товару і мінімум витрат часу на сам процес продажу, тому що всі дії, крім відправки, можна виконати не відходячи від комп`ютера. Крім того, для деяких людей онлайн – продажі є способом додаткового заробітку або взагалі основним джерелом доходів, якщо мова йде про малий бізнес.

Непрямі ознаки шахрайства.  Наведемо деякі ознаки, один або сукупність яких, дає зрозуміти, що перед вами недобросовісний контрагент.

 

Ознаки шахрайства при продажі товару

  • Відсутні телефон та адреса продавця, а контакт пропонує підтримувати звя`зок тільки по електронним засобам зв`язку: особисте листування, email, миттєві повідомлення. 
  • Ім`я продавця явно вигадане або відсутнє.
  • Оголошення складено недбало, присутні граматичні помилки (не опечатка), транслітерація, відсутні фотографії товару або ж вони не реальні. 
  • Ціна товару занадто низька порівняно з аналогічними пропозиціями інших продавців.
  • Продавець готовий вислати наложеним платежом, але вимагає невелику передоплату в якості страховки для компенсації своїх витрат на пересилання і гарантії того, що ви заберете товар при його доставці у ваше місто. Зазвичай називають суму 50-200 грн. при продажу дорогих товарів: телефони, ноутбуки, планшети, дитячі коляски і т.д.
  • Продавець пропонує вам копії своїх документів (паспорт, водійські права, читацький, студентський, ІПН) в якості підтвердження його особи. Насправді, такі копії, швидше за все, підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують. 
  • Оплата за товар приймається тільки на рахунок в анонімній електронній системі платежів ( LiqPay, Webmoney, Яндекс гроші та інші).
  • Оплата приймається на карту, видану на прізвище, яке не збігається з ПІБ продавця.
  • Покупець не цікавиться станом товару, а відразу запитує карту Приватбанку, на яку можна перекласти гроші. Далі звичайно йде спроба зняти гроші за допомогою послуги даного банку " Екстрені гроші". Деталі, які можна і які не можна повідомляти покупцеві, дивіться в наступному пункті.
  • При переказі грошей на вашу карту у вас запитують інформацію, відмінну від номера картки та ПІБ. Запам`ятайте, для переказу грошей на карту на вашу користь в більшості банків України досить знати тільки ПІБ та номер картки. Ні термін дії, ні CVV2 – код, ні одноразові паролі, які несподівано приходять вам на телефон, нікому повідомляти не можна. Це прямий шлях до втрати коштів на карті.
  • Покупець пропонує не купити, а помінятися на його товар, використовуючи послугу обміну, яку, наприклад, надає Нова пошта.
  • Покупець після отримання завідомо робочого товару хоче його повернути, користуючись вашою порядністю. Звичайно, випадки поломки при пересиланні бувають, але відповідальність у такому разі несе кур`єрська служба доставки, якщо ви належним чином упакували товар і попросили вказати спеціальний знак - наклейку " крихке ".

 

Ознаки шахрайства при покупці товару

Якщо щось пішло не так.  Засвоївши правила з попереднього розділу, ви з високим ступенем імовірності не потрапите в неприємну ситуацію. Якщо ж зірки сьогодні не на вашому боці, то в першу чергу спокійно аналізуємо ситуацію і зв`язуємося по всіх можливих засобів зв`язку з продавцем або покупцем, які повелися не так, як ви очікували. Намагаємося врегулювати конфлікт, з`ясувавши причини і перспективи даної ситуації.

Продавець " пропав" і не відповідає на дзвінки протягом 2-3 днів – це привід написати заяву в міліцію за фактом шахрайства, стаття 190 Кримінального кодексу України.

Якщо ж сума невдалої угоди невелика, факт обману не можна довести або ви просто не хочете втрачати свій час, займаючись неприємною справою, то очевидним рішенням буде зрозуміти і пробачити. А собі в актив записати отриманий негативний досвід для попередження подібних ситуацій у майбутньому.

 

 

Прикріплення:
Категорія: | Переглядів: 656 | Додав: Admin | Теги: | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0


Пошук
Календар
«  Березень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:











Copyright DVI © 2024
Конструктор сайтів - uCoz