П’ять способів обману, які використовують шахраї з використанням мобільних телефонів.
Спосіб перший: вам дзвонять. Нібито служба технічної підтримки оператора (або ведучий популярної передачі, лотереї), які повідомляють, що вам необхідно переслати код поповнення скетч – картки на певну суму (сума обмежена лише жадністю і нахабством шахрая), наприклад для сплати штрафу за заміну тарифного плану без повідомлення оператора (прострочений платіж за участь у вибірковому турі фіналу розіграшу і так далі). Звичайно ж, ніякої лотереї немає, а ви зовсім не зобов'язані повідомляти оператора про заміну тарифного плану (тільки якщо ви користуєтеся мобільним зв’язком за договором, і там у вас вказано зворотнє). Результатом даного способу є те, що ви поповнюєте шахраям рахунок.
Спосіб другий: вам пишуть SMS. Зазвичай в повідомленні шахраї вам повідомляють приблизно те ж саме, що і при розмові. Також вони можуть прислати посилання з «підтвердженням» вашого виграшу. WAP – доступ при переході по посиланню ви сплатите за подвійним тарифом, прямо в кишеню шахраям.
Спосіб третій: вам повідомляють по SMS деякий короткий номер, по якому зручно викликати таксі або замовляти рингтон на телефон, що теж примушує багатьох розлучатися з грошима (особливо підлітків і літніх людей). При дзвінку на такий номер оператори сервісу спеціально тягнуть час, уточнюють якісь нюанси, «займаються пошуком по базі» і так далі. Крім того, в ціні, вказаній за оплату цієї послуги (якщо вона взагалі вказана) часто не враховується ПДВ. Сюди ж можна віднести і вартість SMS – запиту, який ви відішлете для замовлення контенту, а вона зазвичай у декілька разів перевищує стандартну вартість повідомлення.
Це найбільш поширені варіанти шахрайства електронного. Тепер розглянемо способи шахрайства фізичного.
Спосіб четвертий: вам продають. Усім відомо, що купівля телефону з рук – дуже ризикований спосіб економії грошей, якщо тільки це не ваш особистий знайомий, якому буде просто незручно підсунути вам не кондицію (хоча, зустрічається і таке). Проте салони мобільної техніки теж грішать продажами зовсім не того товару, що вам обіцяють. Навіть сьогодні можна зустріти продаж б/в телефонів під видом і за ціною нових. Адже ніякий телефон не застрахований від ушкоджень під час транспортування. На жаль ви дізнаєтеся про це, лише коли апарат перестане функціонувати.
Спосіб п'ятий: вам ремонтують. Навіть звернення в гарантійну майстерню, де ваш телефон має бути відремонтований безкоштовно за умовами гарантії, даної виробником, не застрахує вас від обману. Вам можуть встановити, наприклад, б\в запчастини. Можуть позбавити якого – небудь елементу комплектації, який ви забули вказати в приймальному листі. Вимагайте, щоб апарат перевірили при вас на наявність вологи і ушкоджень від ударів, адже, через тиждень ви не зможете довести, що несправність виникла не з вашої вини. Це є найпоширеніші причини відмови від гарантійного обслуговування в недобросовісних майстернях, а платний ремонт обійдеться вам недешево.
Крім того, може виявитися, що "немає в наявності" необхідних запчастин, які вам запропонують дістати за окрему платню. Якщо ви відмовитеся, то вам можуть пригрозити, що телефон їх чекатиме ще дуже довго. Уважно читайте договір про ремонт, якщо в ньому не вказано, скільки днів "за домовленістю" складатиме ремонт, то Закон про захист прав споживачів на вашому боці. Згідно з ним, ремонт не може тривати більше ніж місяць, навіть за відсутності необхідних запчастин, плюс час на пересилку. Повідомите про це продавця, цілком ймовірно, бракуючі деталі відразу знайдуться.
Прикріплення: |